Vi har varit på Kolmården och det var hur trevligt som helst.
men.
Jag måste få ur mig en grej innan jag skriver om familjeupplevelsen.
Jag måste få vara lite ifrågasättande.
Förra året - jag erkänner- fulade vi oss.
Vi sa att Tjillevipparna var " de fyller tre i augusti" och de gick in gratis. De fyllde tre i januari och vi var där i juni. Så vi ljög om fem månader eftersom fem månader betydde nästan niohundra kronor.
I år var vi mer moraliska och betalade inträdet för barn( som braskar till efter tre år fyllda).
Två vuxna, tre Tjillevippar= katjing 1695 riksdaler bort från kontot. Plus att hajarna och alla de skojiga sakerna utanför djurparken slantade in 360 kronor från kontot. På riktigt- är det inte sjukt dyrt att bara inträdet kostar lite mer än 2.000:-?
Jag vet.
Djuren. Kostnader. Många djur att se osv, osv, osv.. Men näe. Jag tycker att det skulle vara billigare för barnen. För barnens skull. Jag menar inte bara för våra barn och för att det drar iväg i vår plånbok utan för allas barn. Tänk vad många det är som aldrig får uppleva Kolmården bara för att det kräver en ganska stor insats bara för att gå in.
Jag vet.
man kan välja bort att åka dit. lägga pengarna på något annat om man nu tycker det är så förbaskat dyrt.
Men då går ju tanken med djurparker lite förlorad, det är ju meningen att vi som går dit ska få kunskap, insikt och förhoppningsvis tänka några varv till hur vi kan leva och hjälpa till för att bevara och hjälpa djur och moder natur.
Jag tycker att det borde vara billigare för barnens skull.
Och för djurens skull.
5 kommentarer:
Jag vet. Hu! Svider. Därför avstår jag.....usch!
Hutlöst dyrt. Jag har alltid gått dit när jag fått rabatterbjudande på ICA eller konsumkortet. Trodde att det alltid var rabatt om man visar upp ngt av de korten.
De rabatterna gäller bara fram till innan midsommar- när de " riktiga" semesterveckorna drar igång vet de att folk kommer och då försvinner rabatterna.. Dyrt och förbannat surt sa räven .
Och det är det som är så knas! Att ni avstår för att bara inträdet gör att det inte går. Jag blir lätt upprörd när barngrejer blir så dyrt!
Gulp ja det svider. har glömt bort. vilken tur...
nu är det iofs resor av längre slag, som man kan komma över billigare än när mina var små (typ för 15-20 år sedan) MEN redan på Arlanda ramlar ju tusenlapparna iväg!!!!
Skicka en kommentar