Näe, faktiskt är det riktigt uselt.
Jag sköter min del måste jag säga.
Kommer i tid och försöker till och med ändra mina tider för att undvika samarbetspartnerns problem.
Det går så där- den där partnern är galet dålig på ganska mycket.
Betalar dessutom 2.858 svenska riksdaler för 30 dagars samarbete så man kan ju tycka att det ska tuffa på så att säga. Då ingår i och för sig ett samarbete med en annan partner i priset- den SL partnern sköter sig ypperligt- men vad gör väl det när samarbetspartner nummer ett misslyckas att ta mig till partner nummer två.
Så tillbaka till den opålitlige rackaren..
Värme, kyla, snö, löv, älgar, hjul, motorer, signaler, trafik.. You name it och min samarbetspartner råkar ut för det.
Det den inte råkar göra är att komma i tid.
I går kväll snodde den 20 minuter av min tid i kombination med att de endast erbjöd tre vagnar till hundratals med människor ( det där med sittplats är inte så viktigt tycker partnern alla gånger- herregud, för 2.858 riksdaler kan man inte förvänta sig alltför mycket) och i morse snodde den jäkeln 43 minuter.
Det betyder stöld från två viktiga saker. Tid från familjen och tid från jobbet.
Tiden från familjen svider i hjärtat och tiden från jobbet svider i plånboken.
Och det sker stölder så gott som dagligen. Det där som är så viktigt i alla relationer: tillit, är som en vacker dröm men i verkligheten finns det ingenting som ens liknar förtroende.
Så just nu är jag lite i chock.
SJ - min samarbetspartner- kör enligt tidtabell och peppar peppar ta i trä så ser det ut som om Företaget som glömde klockan faktiskt levererar deras utlovade service: att köra mig i tid från Stockholm till Läggesta.
Faktiskt så levererar de hem mig en minut innan tidtabell.
Oerhört oväntat.
Det är nästan så att jag måste nypa mig själv för att se om det är en dröm..
2 kommentarer:
Det måste ju finnas en resegaranti? Som SL har..
Sjukt att inte kunna lita på dem =(
Galet illa skött! Det borde finnas någon resegaranti.
Skicka en kommentar