31 oktober 2013

Läskigt lite & läskigt gott

Det här med möten. Det är en rackarns källa till att det sen blir korvstoppning med saker och ting på jobbet. 
I går- möte hela dagen och sen AW- himla informativt, kreativt, nödvändigt och oerhört trevligt. 
På förmiddagen idag- möten. Bra på alla sätt. 
Men. 
I kväll när jag stängde av datorn var jag nästan besviken över att klockan redan var fem, för jag hade inte hunnit en bråkdel av min ambition, utan tvärtom läskigt lite av allt jag hade tänkt att beta av. Det är i såna lägen man måste tvinga sig att se det man gjort och inte fokusera på det man inte hann. 
En konst minst sagt. 

Den gemensamma torsdagsfikan bjöd på detta läskigt goda: 

Smulade Digestivekex, vaniljkesella, färska hallon och det godaste av det godaste: lakrits/hallon skallen. 
Gör den! Ät den! Känn lycka! 
Det gjorde jag och nu känner jag lycka över att jag imorgon ska ut på en liten tripp! 

4 kommentarer:

Carina sa...

Och jag delar din lycka :)

Fru Venus sa...

Jag köper det goda minus dödskallen :-)
Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hej! Läser din blogg, och vet att du också bor på landet. Tänkte därför ställa en lite "lustig" fråga. Jag skulle putsa fönster nu, och upptäckte att jag fått fyrkantiga märken på fönsterrutan efter flugsmällan! Därför undrar jag nu om du också får det, och vilken sorts flugsmälla du har? Fast du kanske inte smäller flugor på fönstren?
Marika

Raggoparden sa...

Men var ääär du?