Kanske är jag den enda som steker pannkakor i Sverige just nu i denna stund, vem vet?
Ingen vet. Ingen lär få veta. Helt ointressant.
Men jag steker i alla fall pannkakor denna varma söndagskväll. Förbereder morgondagens Tjillevipplunch som ska avnjutas på Kolmården. Det kommer att bli för jädrans trevligt. Vi ska sammanstråla med Frida och hennes familj, uppleva djuren tillsammans för att sen fortsätta till Linköping för att intensivumgås tills på tisdag då vi far hem igen.
Men mer om det efter att upplevelsen upplevts.
Den här dagen har verkligen levererat värme och sol. Fullständigt hejdlöst härligt sommarväder! Underbart.
Och trots det har den här beiga kroppshuden endast fått ligga i tjugo minuter och njuta solstrålar. Och inget avkylande bad i sjön har jag lyckats få till. Herrejösses jag ger mig själv minus för bristande semesterbeteende.
Och nu när jag står här vid spisen och steker pannkakor när klockan snart är halv elva på kvällen undrar jag själv;
Vart tusan tog dagen vägen??
..och det ska jag snart skriva om..ska bara steka några korvar innan..
Så!
Klar.
Då ska vi se..
Dagen var det.
Den startade tidigt. Kvart över åtta var frukosten avklarad. Jag gillar timmarna fram till lunch, då känns det som att dagen är lång, det finns oceaner av tid och jag är effektiv som en duracellkanin. Så jag startade alert med att vika tvätt.
Ett berg av tvätt. Jag får error av tvättberg. Och de vägrar tyvärr att försvinna av sig själva. Så jag har vikt. Tvättat. Hängt tvätt. Och vikt ännu mer. Ja jäklar. Nu när jag tänker efter så har jag hållit på med den där jäkla bördan i säkert tre, fyra timmar idag.
Inte konstigt att jag har minnesluckor- hjärnan har helt enkelt försökt att förtränga det trista.
Däremot skrattade jag gott när Pontus ville vattna blommor och besviket upptäckte att vattenkannan var tom. Då säger Simon tvärsäkert; "men det göl inget. Jag kan vattna dom med min magiska snopp, den kan göla det"
Underbart.
I eftermiddags var vi på kalas. Så jag for iväg och köpte present. En pelargon av varianten Mårbacka. Grannen Nicke fyllde år så vi traskade över dit med blomma och choklad vid trebrisen. Pontus valde att ha på sig sin favoritfärg från topp till tå: rosa solhatt, rosa fjärilsklänning, rosa shorts och rosa sandaler. De andra ville svida om till klänning de med så fort de såg brorsans val, men valde sen att avstå efter lite övertalning om att det är viktigt att komma i tid till kalas. De är verkligen en liten flock- gör en, vill alla.
Simon undrade förtjust om det skulle bli tårta, jag hoppas det svarade jag men det är inte säkert. Ett svar han inte köpte för han sa att " han fyllel ju ål! Då det tålta kommel va! Det äl alltid tålta på kalas".
Och japp. Tårta serverades, en urgod en med jordgubbar. Men nepp, Simon har kommit fram till att de där jordgubbarna är ingen smakupplevelse så det blev tårtkalas fast ändå inte.
Nicke är gift med Pär och Pontus har stenkoll på det visade det sig för när vi går mot deras hus kommer en kvinna ut på altanen och då säger Pontus: " oh titta, de har skaffat sig en tjej".
Underbart igen.

3 kommentarer:
Va inte gilla jordgubbar? Måste tycka lite synd om honom. Själv ÄLSKAR jag jordgubbar.
Alltså - din familj!! Du.
:-D bara underbart! Man blir glad!
Kram på er o hoppas ni har en fantastisk Kolmårdendag!
Underbara ungar ni har! Bara älskar deras kommentarer till allt :-)
Skicka en kommentar