27 september 2013

Medardo it is!

Igår när jag kom hem fanns det lite nyheter i hemmet. 
Dels så var det lite mer piffigt: 

Pysselälskaren Pontus hade varit i mammas pyssel låda och tadaaa: ett stycke upphottad hushållsrulle stod på matbordet och glimrade. 

Det andra som hänt var att det så gott som var färdigt med att shoppa en liten vovve. 

Dear Husband är sannerligen en man som får saker att hända när han väl har satt en plan i verket ( i alla fall såna här planer, planerna med att sätta upp lister i huset är en annan lite mer.. ska vi kalla det "händelsefattig" plan ). Han började prata om hans "idé" förra veckan och eftersom jag hängt med ett tag tänkte jag inte så mycket på det. Tittade på bilderna , lyssnade och hummade. 
Men jag trodde att vi hade en annan hundplan. Det visade sig att jag var på läktaren - en ny plan var redan i gångsatt. 
En hanhund. 
En ny ras. 
En Fila Brasileiro.
Som just nu finns i Tjeckien men som i mitten på oktober kommer att hämtas hem till Sweden. 
Hej till ett nytt kapitel i livet! 
 
Vi valde mellan dessa två herrar 
Och igår berättade Fredrik att han valt Medardo. Japp vi håller oss i kategorin stora vovvar. Och japp jag är fortfarande på läktaren. Jag är liksom inte inbjuden till beslutet. 
- Du är rolig du, du har egentligen inte frågat vad jag vill, sa jag igår kväll när vi åt köttbullar med honungssöt brunsås och kokt potatis till middag. 
Han tittade på mig och log. 
- Med en som älskar djur som du gör och med en som har sagt att fem Tosa hundar inte är något problem att ha så ..näe- jag visste att du skulle vara med på det här. 
Han känner mig den rackaren.

Medardo- du är redan älskad. Och så välkommen! 

5 kommentarer:

Anette sa...

Åh....Tassarna, jag tror jag dör lite.

Sus sa...

JA hurra! När kan jag komma?

Singelmamman sa...

Honom hade jag också valt! Hunden alltså. Och din make också, för den delen.

Fru Venus sa...

:-) Kommer att bli livat i er cirkus tror jag, jycken har tur!

Anonym sa...

Varför skaffar man en fila? Har alltid undrat vad som driver en att skaffa en extrem vakthund som filaentusiaster t o m erkänner hög risk att de kommer döda katter o mindre hundar i närområdet och som vaktar så hårt att man får svårt att bjuda hem vänner eller lekkamrater. För de gör INGEN storleksskillnad. Hot mot familj är hot mot familj oavsett storlek på person. Jag har följt din blogg eftersom jag har tvillingar i ung samma ålder och vi har rottis. En ras man får försvara ofta. Vi kör ipo med våra hundar. Man kan med detta tro att jag skulle förstå ert hundval men det gör jag inte. Jag förstod inte riktigt tosa. Jag förstår fila mindre. Tosorna gissar jag slog ihjäl varandra. Vad är det som gör att ni isf tror att ni har mer pejl på en filahanne?! Jag undrar detta för jag vet hur krävande en dådkraftig rottis kan vara. En fila är än mer krävande.

Sara Alfredsson, Malmö