30 september 2013

Att flåsa på en måndag

På måndagar åker jag det tidigaste tåget. 
Det går 05.40.
Det är fasligt tidigt. 
I morse var jag på det berömda fiskbenet på att vara ute i sista minuten. För att komma upp till perrongen är det ett femtiotal trappsteg. 
Dom rasslade jag upp för på typ 10 sekunder- det var det jag hade på mig för att hinna. Dörrarna stängs 30 sekunder innan avgång så det var verkligen brådis. Det var jag och en tjej till som älgande uppför. 
- Jävla trappor väste jag flåsande. 
- Ja du fan svarade hon flåsande. 
- Härlig start på dagen sa jag. 
- Ja nu vaknar man i alla fall sa hon. 
Sen flåsade vi i samhörighet de sista trappstegen innan hon joggade in i en vagn och jag i en annan. 
Gemensam spontan måndags aktivitet kan man säga. 
Väl på tåget är det tyst som i schhhh tyyyyyyst. Alla utom en sover/ blundar i vagnen. När alla sover så hörs en väsande flåsande hämta andan andning väldigt väldigt högt. 

Det var min morgon det. 
Min helg har varit som vanligt för kort men riktigt riktigt bra. Mer om den sen. 
Hoppas du som läser får en riktigt bra dag- den sista måndagen i september ta mig tusan. Den ska bli en bra dag tycker jag att vi bestämmer oss för! 

3 kommentarer:

Johanna sa...

Ha en riktigt bra dag!

Sus sa...

Det blir en bra dag, absolut!

Singelmamman sa...

Så klart att det blir en bra dag!