9 oktober 2013

Att samla till nästa sommar

Hösten blommar för fullt. 
Det är lätt att gilla hösten när den levererar sprakande färger, milda vindar, den krispiga höga luften som bara en höst kan leverera och pluttelite regn. 

Hösten må vara vacker men jag förbereder redan för nästa säsong. 
Den bästa och den bästaste: våren då allt börjar spira och sommaren då allt exploderar. 
Jag samlar från det som varit och för det sim komma skall. 

Den här blomman för dagen ser ju lätt risig ut: 

Den har blommat klart så att säga. Men den var full med blå blommor i somras och är nu fullproppad med nya små påbörjade skapelser i de små skrumpna frökapslarna

Så det har plockats kan jag säga

Nästa sommar så har jag sannerligen material för att skapa växtkraft. 
Förutom blomma för dagen har jag plockat frön från ringblomma, tobaksblomma och vallmo. 
Jag längtar tills det är dags för dem att landa i en bytta med jord. 

Inga kommentarer: