11 oktober 2013

Tänka sig att dagarna har satt på sig rullskridskor. Och hej vad de far. De är riktigt ystra när jag tänker efter: för en stund sen var det måndag och nu är det plötsligt fredag. 
Förvirrande tempo. 
Men nu sitter jag här på tåget för sista sittningen den här veckan. 

I veckan som gått har jag varit på mycket trevlig lokal med mycket trivsamt sällskap. I onsdags landade jag med Nadine och Sara på Supper för sen supper och det var  utan att ta i glimrande trevligt. Bra mat, grym service och sällskapet är mina presius. Det som inte var super men slutade lyckligt trots allt var min hemresa. 
Tittade fyra gånger, jag upprepar 4 gånger,  i tidtabellen men när jag står och glor på tiddisplayen på Centralen står det att tåget 23.25 går mot Enköping. Inte det jag ska åka med. Nästa tåg rullar på rälsen först efter 04 brisen. Jag har under mina fyra tittningar i tidtabellen varit skelögd och missat ett litet F och L som står över 23.25. Tåget går bara fredagar och lördagar betyder det. 
Hoppsan. 
Som tur var får jag fatt på Nadine - min räddare- och får natthärbärge på hennes soffa. Men det där med oplanerad bortamatch...-näe, inget vidare vid mina år. 

Marknaden kommer till lilla stan i helgen. Om det inte regnar tar vi nog en sväng i karusellutbudet. I år med Dear Husband närvarande, han hänger med in trots att han jobbar i natt. Jag åkte in själv förra året och det gick bra- alla Tjillevippar kom med hem- men det är galet mycket folk så det känns fint att vara två. 
Men ikväll ska jag bara landa. 
Landa hemma och landa i soffan. 
Vissa helger känns mer välkomna än andra, det här en en sådan. 

1 kommentar:

Malde sa...

Just precis. Vissa helger är mer välkomna än andra. Håller med dig om att detta var en sådan helg.