14 oktober 2013

En ny årstid och fluffet ska bort.

Ha! Vilket väder det är! Jag är helt lycklig över solen, de vackra färgerna och de milda vädret. Igår när jag skrotade runt på tomten fick jag nästan vårkänslor: flugorna satt i drivor på husväggen och solade sig. De har vaknat till liv igen efter att ha knoppat in för vintern. En geting och ett bi flög förvirrat in genom den öppna altandörren som stod öppen. De ska inte flyga överhuvudtaget i mitten av oktober. Tobaksblommorna, stäppsalvian och en liten lobelia vägrar att sluta blomma. Gräset fortsätter att växa så snart måste vi klippa det. I mitten av oktober - säg hej till den märkliga nya årstiden vårhösten. 

När det är marknad och vädret är tillåtande trivsamt med sol och milda grader så hejsan hoppsan vad folk det drar. Tjillevipparna åkte en karusell- sen var de nöjda. De fick varsin leksak - sen var de nöjda och tackade nej till ballonger. En sjöjungfrudocka med tillhörande sjöjungfruslott räckte liksom. 
De fick varsin påse med godis och sen var de nöjda med det. 
Jag "fick" mig ett par nya fårskinnstofflor och det gjorde mig fantastiskt nöjd. Dear Husband fick punsch till den traditionsenliga ärtsoppan som intogs hos mina föräldrar efter marknadsbesöket och sen så satt även han där mätt och nöjd. 
Så nöjt och bra. Men herrejösses så trött jag var! Jag har varit så infernaliskt trött den här helgen så det är nästan synd om mig. Trots den nya årstiden är jag drabbad av den grymma  gigantiska Höstmörkertröttheten kanske? Bedrövlig känsla är det oavsett orsak. 

Ordet måste dyker upp i min skalle. Fast jag försöker byta ut det mot behöver. 
Jag behöver träna. Träna mig pigg. 
Träna hjärtat så att det orkar att pumpa runt syre till knoppen och kroppen. 
Så det är väl bara att göra det officiellt då..

69 fluffiga kilon idag. 

Ska från och med nu omvandlas till spänstiga muskler. Vad vågen visar är egentligen sak samma men fluffet, fluffet och fluffet på fluffet måste bort. 
Mindre portioner, ett godisstopp och så lite motion på det. 
Latmasken i mig  idiotförklarar mig men inställningen applåderar. 
Vill man något så är det bara att ta tag i det. Simpel matematik. 
Hej karaktär nu kör vi- det är ju måndag. 



2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ja nystart r bra. Tänker mig en nystart varje vecka...

Carina sa...

Heja dig, det här fixar du galant!