23 oktober 2013

Detaljer

Vaknade 06.15 och kroppen sa klart och tydligt :
NEJ! 
lägg dig ner!
somna om kvinna!
Klok kropp man har. 
Men eftersom jag tyvärr inte kan lyssna på såna instruktioner en arbetsdag så masade jag mig upp. Är det en veckodag som jag är mer trött på så är det onsdagar, det är då den stora tröttheten väller in i min kropp och knopp. I natt har jag dessutom lyckats med bedriften att ha sovit utan bettskenan. Big misstake. Skallevärken eskalerar så det är väldigt klart och tydligt att jag jobbat som en iller i natt med att pressa gaddar.
När jag sen skulle göra mig i ordning så gick allt i en sengångares hastighet- så det verkar bli en sån dag idag. 
Seg. 

I går kväll jobbade jag med den turkosa färgen. Den väldigt turkosa väggen möter nu den gröna alerta färgen och det blev riktigt...ärtigt. Sicken färgexplosion det blir där uppe. I kväll är det fortfarande onsdag och onsdag betyder ju min TV kväll med Greys. Jag har missat inte ett utan tre program sedan säsongstart- direkt upprörande- så ikväll ska min rumpa sjunka ner i soffan men jag tänkte att under reklamen kan jag hinna med den lila färgen. Efter det är det bara rött och rosa kvar - och sen är det färdigmålat. Eller nja, ska nog göra några ränder på en annan vägg. 
Och efter det kommer det roligaste av det roligaste att göra när man inreder:
piffet. Detaljerna. 
Och så är det med mycket här i livet. Det är på detaljerna det avgör. Små saker kan göra helheten så mycket bättre. 
En vit liten tablett ska få bli en detalj som ska göra den här kroppen fri från skallebanken- en sån liten detalj kan göra underverk för hur en dag ska bli. 
Från seg till pigg som en mört är min ambition. 



1 kommentar:

Malde sa...

En liten vit tablett och en bettskena, kanske. Jag har (tack-o-lov) inte glömt min bettskena på ett bra tag nu. Brukar ju lyckas bita sönder mina tänder ändå...

Lycka till med piffet!

Kram