2 oktober 2013

Jag och min shopping

   
    Det är ju rent lysande för ekonomin att jag inte längre arbetar i ett gigantiskt köpcentrum men shoppingälskaren i mig är lätt deprimerad. Så igår när jag jobbat klart på Drottninggatan passade jag på att gå runt lite intensivt i några affärer innan jag skulle skutta på tåget hem. 
Jag hade ett prio inköp under mina 45 shoppingminutrar och det var ficklampor. I vårt hem är det vissa saker som får ben och ficklampor är en av de sakerna, Dear Husband är övertygad om att det är Tjillevipparna som försnillat dom men nja... jo de kan minsann försnilla grejer de där små men om jag får lägga min röst på trolig ficklampeslarver så är det nämnde Husband. Två lampor har fått ben sedan den sista mörkerperioden inträffade och se det är inte så bra. När man som vi bor på landet är det nämligen verkligen kolsvart när solen dragit sin kos. 
Kolsvart och mörkrädd är en mindre bra kombination och även fast jag har en Tosa bredvid mig ( och snart en Fila), och även fast troligheten att en mördare ska stå bakom en buske i närheten av vårat hus och bara vänta på att få lägga vantarna på mig och mörda stackars mig , och även fast mitt förnuft säger att jag inte har något att vara rädd för så är jag precis det; förbaskat mörkrädd. 
Så igår shoppade jag 2 ficklampor och en är värsta spotlighten så att jag kan scanna av varendaste skrymsle när jag är ute efter mörkrets inbrott och upptäcka eventuella hot. Låt mig visa min effektiva mördarupptäckare; 

Ramlade även in på Granit för lite grejer till badrummet. Jag har inredningsbekymmer där efter att jag var tvungen att utrymma ett skåp pga av rör som gör det bastuvarmt inne i skåpet. Värme och produkter är ingen bra kombo så nu ändrar och flyttar jag runt. Det måste vara enkelt och lätttillgängligt när jag - tidsoptimisten-står där på morgnarna och ska måla mitt trötta lilla face. Och så ska det vara snyggt rent inredningsmässigt och med tanke på mina kvantiteter med produkter- arbetsskadad som jag är blir det en 
svår kombo för tant men kanske kan jag få till det efter gårdagens inköp. 

Hann med Indiska för några lila detaljer- 

jag byter färg på saker och ting här hemma. Från sommarens turkost, rosa och ljuslila till mörkt lila, petrol och mossgrönt. Inredning är förbaskat skojigt. 
Din Sko fick ett besök, rasslade ner mina. 37:or i ett par kängor och i ett par stövletter och min kärlek till trots stod jag emot habegäret- vi ska ju faktiskt shoppa en hund 

den här månaden. 
H&M hann jag inte med att glida runt i för att känna, klämma och prova lovely kläder men jag var bara tvungen att gå in och ahhh titta! och sen gå ut efter tre minuter för att ila till tåget. Så mycket fint - så mycket oshoppat. 

Nåväl. 

Med tanke på min shoppingupplevelse igår så slog den Fredriks shopping idag med hästlängder. 
Det finns verkligen tråkig och trist shopping. Eller vad sägs om en påse med hjul 

till nedersta backen i diskmaskinen? För det hutlösa priset av 300 riksdaler. 
Lika mycket som mina ficklampor. Och då ingår det mördarupptäckarljus i den ena. 
Det är inte konstigt att jag älskar shopping- jag är helt enkelt en naturbegåvning i ämnet. 


1 kommentar:

Singelmamman sa...

Hahahahahaha! Att du är!

Love you.