1 oktober 2013

Tröttsamt på olika sätt


De grå hade förökat sig hej vilt och när man som jag väljer svart färg över det naturella bruna ser man faktiskt  lätt tunnhårig ut närmast skallen när den bruna utväxten träder fram. 
Nicht schnyggt så i söndags kväll färgade 
jag håret. 
Jag plitar i tubens innehåll i flaskan och skakar sen flaskan som en tok så att allt ska blandas. Ser att jag missat den lilla droppen med olja som ska med i smeten så jag skruvar upp korken, i med oljan och skakar flaskan som en tok. 
Så långt allt väl. 
Borstar håret, skuttar upp och hämtar ett linne som inte kommer att lida för att det får färg på sig. Greppar flask
an men tänker att äh- jag tar en sista skakning innan färgen ska på. 
Skakar flaskan åt vänster. 
Min silverfisk registrerar att något far iväg men jag skakar flaskan som en tok åt höger. 
Min silverfisk är nu alert och med på vad som händer så han meddelar mitt förnuft att skakningen ska upphöra med omedelbar verkan. 
Handen som håller i flaskan vägrar dock att lyssna på förnuftet och far åt vänster en gång till innan den far åt höger... 
Jäklar, jäklar- inte bra tänker jag, torkar snabbt bort färgklickarna som landat lite här och där samtidigt som jag tänker herrejösses tankar om mig själv- hur kan det vara möjligt att glömma att man tagit bort korken.. 
Torkar klart och konstaterar att japp det gick bra, inga svarta färgskador så jag andas ut och sätter i gång att färga det som färgas ska: hårstråna. 

Efter trettio minuter är jag tillbaka i    badrummet för att skölja ur färgen. 
Då ser jag att hoppsan..missade visst några fläckar. 
Min fina, fina stentapet är nu besudlad med svarta plumpar. Inte ens om man kisar kan man tro att det är en lite hög med grus som ligger där.. 
Tröttsamt. 

Något annat som är lite lätt tröttsamt så här i efterhand är att ha stått och knappat in i runda slängar 1. 600 stycken produkters refnummer a' fem siffror per produkt plus antalet.  
Fyra timmar tog det. 
Man blir lite geggig i hjärnan av sånt. 
Men jag tror att jag får en liten guldstrålande stjärna för min insats. 
För inventeringen - inte för färgning av snygg stentapet. 

1 kommentar:

Carina sa...

Guldstjärnan är din! Tack fina du